Моніторинг АУП: телебачення і політика

13 июня 2007 г.
Академія української преси під час прес-конференції представила результати дослідження «Моніторинг політичних теленовин: травень-2007», мета якого – визначити стан і динаміку політичного змісту новин в умовах передвиборчої кампанії. У дослідженні було проаналізовано контент десяти найрейтинговіших українських телеканалів: Першого каналу («Вісті» о 21.00), «1+1» («ТСН» о 19.30), «Інтера» («Подробиці» о 20.00), Нового каналу («Репортер» о 19.00), ICTV («Факти» о 18.45), СТБ («Вікна» о 22.00), ТРК «Україна» («Події» о 21.00), 5-го каналу («Час» о 19.00), ТОНІСа («24 години» о 18.30), НТН («Вчасно» о 21.00). Загалом предметом моніторингу стали 58 випусків новин (768 повідомлень).  Учасник прес-конференції, завідуюча відділом соціальних структур Інституту соціології НАН України Наталія Костенко, розповіла про основні результати моніторингу. Так, частка політичних новин у травні 2007 року (38%) трохи більша, ніж у розпал минулої парламентської виборчої кампанії в березні 2006-го (34%), проте значно менша, ніж у період президентських виборів у листопаді 2004-го (55%).

Найбільше внутрішньополітичних новин – на НТН (54%) та СТБ (45%), а найменше – на «Інтері» (29%). Тільки в новинах цього каналу частка міжнародних новин більша за частку внутрішньополітичних. Увага до неполітичних новин в Україні найбільша у випусках «1+1» (37%).

Найчастіше канали послуговувалися інформацією власних кореспондентів (54%) та офіційних установ (41%). Крім того, джерелом інформації ставали прес-центри партій та блоків (15%). А на 5-му каналі частка новин без посилання на джерела виявилася вдвічі більшою за середню по всіх каналах (16%). 

Головними темами повідомлень новинних програм стали дострокові вибори (23%), діяльність Робочої групи з підготовки документів, що легалізують ці вибори (10%), ДТП з окремими учасниками політичного конфлікту (7%).

Частка повідомлень із двома точками зору найбільша на Першому каналі (24%), ТОНІСі (21%) та НТН (19%), а найменша – на ICTV (12%). Крім того, у травні 2007 року зафіксовано найвищий показник частки повідомлень із двома точками зору на політичні події – 27%. У першу чергу це стосувалося діяльності Робочої групи та теми пам’ятників радянської доби.

Події в новинах (особливо політичні) обговорювалися здебільшого в конфліктному та негативному контексті. Найчастіше це робилося на Першому каналі, СТБ та ТРК «Україна».

Увага телеканалів до представників коаліції та опозиції в парламенті майже однакова – 19% та 16% відповідно. Увага до працівників Секретаріату в середньому в 1,7 рази більша за увагу до представників уряду (29% і 17%). Навпаки було тільки в новинах СТБ.

У травні 2007 року 35 політиків мали більше хвилини синхрону в новинах (у жовтні 2005 таких було 26). Головними спікерами від коаліції стали Олександр Мороз та Петро Симоненко, від опозиції – В’ячеслав Кириленко та Микола Оніщук. Юлія Тимошенко протягом другого тижня травня говорила тільки на «1+1» – 20 секунд.

Щодо синхронів загалом, то частки представників Секретаріату Президента та Кабінету Міністрів відрізняються незначно – 18% проти 15%. Однак між представниками коаліції та опозиції у Верховній Раді ця відмінність значна (36% проти 18%). Майже однаковий рівень зафіксовано лише на «1+1» (21% і 19%) та ICTV (22% і 21%). Перевагу опозиції надавав тільки Перший канал (31% і 25%).

Президент Академії української преси Валерій Іванов, підбивши підсумки дослідження, зазначив, що внутрішньополітичні новини перебували у фокусі більшості телеканалів. На інституційному рівні політичний конфлікт подавався як протистояння Президента і Верховної Ради, а на рівні персон – як конфлікт уряду та Секретаріату Президента. Відбулося розширення кола політичних персон, в публічну політику вводяться діячі силових структур та правосуддя. Президент та Секретаріат у цілому частіше за уряд і парламент оцінюються негативно. У новинах зафіксована безпрецедентно велика увага до політичних партій, спостерігається диспропорція на користь представників Секретаріату Президента, а дисбаланс синхрону – на користь парламентської коаліції.

Світлана Остапа, «Телекритика»
www.telekritika.kiev.ua


Комментарии

Еще никто не оставлял комментариев к данному материалу.

Добавить комментарий



Похожие статьи

  • Україна стає повноправним учасником Європейської конвенції про транскордонне телебачення Україна стає повноправним учасником Європейської конвенції про транскордонне телебачення
    4 червня 2009 року у Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення відбулася прес-конференція з питань впровадження Європейської конвенції про транскордонне телебачення в Україні за участю довгострокового експерта Ради Європи Ад ван Луна, керівника проекту „Сприяння європейським стандартам в українському медійному середовищі” Ольги Сєдової, першого заступника голови Національної ради Андрія Мирошніченка, члена Національної ради Тетяни Лебедєвої, відповідального секретаря Національної ради,  спостерігача від України у Постійному комітеті Ради Європи з питань транскордонного телебачення Владислава Лясовського, представників телерадіомовних компаній, медійних громадських організацій, засобів масової інформації, операторів кабельного телебачення. Про це повідосляє прес-служба Нацради
  • Procter & Gamble повертається на телебачення Procter & Gamble повертається на телебачення
    Найбільший рекламодавець в Україні та світі компанія Procter & Gamble із лютого повертається на українське телебачення. За деякими даними, рекламні ролики брендів компанії з’являться як мінімум в ефірі тих каналів, які працюють з будинками продажів «Сфера-ТВ» та Maxximum Advertising. Про це провідомляє інтернет-видання.
  • Поляки вподобали цифрове інтерактивне телебачення Поляки вподобали цифрове інтерактивне телебачення
    Відповідно до результатів дослідження TNS OBOP, проведеного на замовлення телекомунікаційної компанії Inotel, до 30% польських глядачів зацікавлені у цифровому інтерактивному телебаченні (IPTV).
  • АМКУ рекомендував ЗАТ «Воля-Кабель» утриматися від припинення надання послуг аналогового телебачення АМКУ рекомендував ЗАТ «Воля-Кабель» утриматися від припинення надання послуг аналогового телебачення
    Київське міське територіальне відділення Антимонопольного комітету України рекомендувало ЗАТ «Воля-Кабель» утриматися від припинення надання послуг аналогового телебачення до проведення з абонентами відповідної роз’яснювальної роботи. Про це сказано в офіційному повідомленні Антимонопольного комітету України (АМКУ), текстом якого володіє «МедіаБізнес».
  • 15 січня Нацрада розпочала моніторинг теле- та радіокомпаній України 15 січня Нацрада розпочала моніторинг теле- та радіокомпаній України
    15 січня розпочався комплексний моніторинг усіх теле- та радіоорганізацій України. Про це повідомив 16 січня на брифінгу в Києві перший заступник Голови Нацради Ігор Курус. Відтепер Нацрада має намір вживати санкцій до всіх без виключення порушників законодавства.
  • УНІАН: Три чверті киян не вважають сучасне телебачення мистецтвом УНІАН: Три чверті киян не вважають сучасне телебачення мистецтвом
    74,7% киян не вважають сучасне телебачення мистецтвом. Такі дані опитування, проведеного соціологічною службою УНІАН. При цьому лише 0,7% опитаних вважають телебачення мистецтвом. Твердження про те, що більшість програм можна назвати мистецтвом, підтримують 2,4% киян, а приблизно половину програм можуть назвати мистецтвом 3,3% респондентів. Думку про те, що лише невелику частину програм можуть вважати мистецтвом, підтримують 17,1% опитаних.
  • Створена Робоча група з підготовки Звіту Нац. ради з питань телебачення і радіомовлення Створена Робоча група з підготовки Звіту Нац. ради з питань телебачення і радіомовлення
    6 грудня 2006 року Національна Рада України з питань телебачення і радіомовлення ухвалила рішення № 1050 (Протокол № 47) «Про створення Робочої групи з підготовки Звіту Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2006 рік».
Remadeys